Dunia Realiti Dan Fantasiku......

Saturday, August 21, 2010

aku ingin seperti mama....

Aku ingin seperti mama....
Ada hati yang lembut
Ada jiwa yang penyayang
Ada kasih setinggi gunung dan sedalam lautan
Ada sifat yang mampu meleburkan kekerasan setiap insan yang bernama lelaki...

Aku ingin seperti mama.....
Yang ada segala kekuatan menghadapi segala kekalutan dunia
Yang ada ketegaran yang kental menghadapi segala kesukaran
Yang ada ketabahan yang tiada tandingannya
Yang ada kesabaran yang tak mampu dibatasi waktu...

Aku ingin seperti mama...
Yang selalu tersenyum setiap menyambut kepulangan abah
Yang sentiasa memenuhi keperluan abah
Yang selalu merawat abah ketika sakit
Yang selalu menemani abah tak kira susah atau senang waktu itu

Aku ingin sepeti mama....
Yang tak pernah merungut atas kesusahan yang dilaluinya
Yang tak pernah mengadu walaupun dirinya butuhkan kami
Yang tak pernah menangis kerana keterlaluan sikap kami
Yang tak pernah lari dari tanggungjawabnya sebagai mama....
Yang tak pernah meminta perhatian kami walaupun dirinya sakit....

Mama....
Kau inspirasiku....
Kau mutiaraku...
Aku umpama mati jika tidak mendengar khabarmu....
Aku tidak mampu berjauhan sedikitpun darimu....
Aku tidak berdaya melihat kesusahan yang menimpamu....
Aku menangis kerana tak dapat menemanimu saat kau memerlukan aku disisimu...
Aku terluka jika hatimu disakiti...

Mama....
Izinkan aku membalas jasamu....
Izinkan aku menyayangimu selamanya...
Izinkan aku merawat setiap luka yang ada padamu...
Izinkan aku menjagamu dihari tuamu....
Izinkan aku mendoakan kebahagiaanmu...

Kerana mama...... aku berusaha menjadi yang terhebat...
Kerana mama...... aku mahu menjadi yang terhebat....
Kerana mama..... aku ingin dilihat sebagai seorang yang terhebat...
Kerana mama.... aku ingin jadi anak yang berjasa padamu...
Terima kasih Mama.....

No comments:

Post a Comment