Dunia Realiti Dan Fantasiku......

Tuesday, August 3, 2010

semakin takut......

Perasaan apakah ini?? Aku sendiri bingung dalam mencari jawapan. Semakin jauh aku berjalan semakin aku menjadi resah. Adakah aku takut kehilangan dia?? Yaaa, itu jawapan yang menjadi kebarangkalian hidup ini. Aku mulai sedar betapa berertinya seseorang yang sanggup berkorban masa depannya untuk yang disayangi.
Aku takut jarak ini yang akan memisahkan kami. Semakin takut kalau dia harus pergi tinggalkan aku sendiri disini. Aku berdoa pada cintaku di atas sana agar “dia” ini sentiasa ada disisiku setiap detik waktu. Hanya kerana takut dia akan lupa padaku.
Wahai sang Tuhan, aku berdoa agar dijauhkan segala keraguan ini. Aku benar-benar takut. Takut untuk menghadapi kenyataan yang mungkin akan terjadi. Benar-benar takut.....
Aku masih setia..... perasaan ini takkan pernah berubah lagi. Biarlah masa ini yang menentukan jodoh kita. Nilainya takkan berkurang dari yang ini. Hanya itu janji hatiku. Kalau saja kau bertemu yang lain, ia juga takdir kita. Maka aku maafkan segala yang pernah kau lakukan padaku dahulu hingga kehari ini.
Mungkin aku harus bersedia dalam mengharungi khabar yang bakal menyakitkan ataupun khabar yang membawa kegembiraan. Aku berdoa apabila sampai saja detik itu, aku tidak akan menangis lagi dihadapan kau. Hanya itu yang aku dapat luahkan.

No comments:

Post a Comment