Dunia Realiti Dan Fantasiku......

Thursday, August 5, 2010

liku-liku hidup

Mungkin hidup ini tak semudah yang disangka. Hidup ini penuh dengan liku-liku yang panjang. Sentiasa hadir dengan dugaan dan cabaran yang tidak mampu diharungi. Siapa sangka kehidupan ini akan sentiasa meninggalkan satu kesan yang dalam dalam memori kita.
Jangan ditangisi kesakitan itu. Jangan disesali penderitaan itu. Semua itu adalah satu kenyataan yang harus dihadapi. Maka hadapilah kisah hidup kalian dengan senyuman. Senyuman itu satu ubat yang mampu membawa kemanisan dan bukannya racun yang bisa membunuh dan menenggelamkan masa kita di dunia.
Sentiasa berdoa dan yakini Tuhan sentiasa berada dihati kita. Yakini dugaan yang datang kerana Allah sayang pada kita. Jangan pernah mengeluh tapi dengan rasa sabar mampu membawa satu titik permulaan kehidupan yang bahagia. Jangan disesali jika dugaan itu hampir menghancurkan masa hadapanmu tapi cubalah untuk tersenyum pada takdir maka takdir akan tersenyum semula padamu.
Yakini sejuta kawan di masa senang bukanlah teman yang sejati. Tapi teman yang hadir dimasa susah itulah yang membawa kita sampai ke syurga. Bukan mainan kata tapi ini adalah pengalaman yang pernah dihadapi oleh semua orang. Carilah sahabat yang mampu melindungi dirimu walau apapun yang terjadi. Nescaya sahabat itu yang dituntut oleh Islam.
Percaya pada diri..... itulah kunci utama kita hidup di dunia. Ini kerana dunia ini penuh dengan tipu muslihat yang tidak dapat dilihat dengan mata kasar. Rasalah semua itu dengan mata hati nescaya hidupmu kelak akan bahagia. Percaya pada takdir dan Allah maka hidup ini akan sentiasa tenang disamping-NYA...... Amin..

1 comment: