Dunia Realiti Dan Fantasiku......

Tuesday, August 3, 2010

kekhilafan dahulu & sekarang...

Saat ini aku terpanggil untuk mengenang kembali akan kesilapan masa lampau. Aku tertanya-tanya mengapa dia tidak pernah berhenti untuk menasihati aku? Walaupun kadangkala aku merasa bosan mendengar leteran yang keluar dari mulutnya tapi aku tetap membiarkan ia berlalu pergi. Aku hanya manusia biasa yang tak mampu untuk lari dari kelalaian.
Memang saat ini aku digelar jahil, semakin dekat dengan pintu neraka barangkali. Aku cuba menjauh tapi usahaku seperti dihalang terus oleh syaitan yang durjana. Seakan tewas dengan godaan tapi takut akan kekhilafan ini. Aku berusaha untuk tidak mendengar bisikannya yang berduri itu tapi aku masih tidak mampu untuk menghalangnya.
Aku cuma manusia yang yang hidup dalam kemungkaran. Ingin bertaubat tapi sentiasa ada halangan yang datang. Aku bosan seperti ini. Tapi kuharap ada yang sudi membantu. Bukalah pintu hatiku untukmu Ya Allah...... Aku ingin kembali ke pangkuan-Mu. Hidup dalam redha-Mu umpama tiada penyesalan lagi.
Wahai Tuhanku, aku ingin bersujud lagi pada-Mu. Terangilah hatiku kembali seperti aku masih bayi dulu. Hapuslah segala keraguan yang bersarang dihatiku ini. Jauhilah aku dari kemaksiatan ini. Bukakanlah pintu syurga-Mu untuk ku serta keluarga dan orang-orang disampingku ini.

No comments:

Post a Comment