Dunia Realiti Dan Fantasiku......

Tuesday, August 3, 2010

sahabat kini dan selamanya

Hari ini sahabat datang kerana kita mahukannya
Besok sahabat pergi juga kerana kita mahukannya
Tapi itulah lumrah kehidupan manusia
Mungkin sahabat sejati tidak pernah wujud
Tapi mungkin inilah yang dinamakan fantasi......
Fantasi yang dicipta untuk mengubat hati yang lara.

Aku.....
Mencari sahabat di dunia...
Juga mencari sahabat untuk ke akhirat
Benar kata orang, jangan mencari redha manusia
Tapi carilah redha yang datang dari Allah....

Aku Cuma takut kesepian....
Aku takut hidup berseorangan...
Aku ingin sahabat yang mampu bersama aku di setiap detik waktu
Ingin merasa apa makna sahabat yang sebenar
Sahabat yang ingin kubawa ke jalan Allah....

Aku......
Sendirian mencari tempat berlindung
Dalam suasana kelam aku kian terkapai-kapai
Dimana aku???
Wujudkah lagi sahabat itu???
Kembalilah bersatu bersamaku semula

Aku....
Semakin di dalam dilemma
Mencari erti sebuah persahabatan
Tapi ku tabahkan hati agar tetap tegar mengharungi cabaran
Takkan ku tewas dek kekesalan
Kerana kata hatiku adalah yang tepat
Tiada siapa yang mampu menyangkal fakta itu

Aku.....
Kini tetap berdiri disini untukmu sahabat
Sentiasa akan menanti kehadiranmu dalam apa keadaan pun
Biarlah ku berhujan dan berpanas tapi ku tetap menantimu.....

1 comment:

  1. bukan kau seorang merasa kesunyian..
    bukan kau seorang merasa kekosongan...
    bukan kau seorang yang merasa keraguan..
    mencari kepercayaan seorang insan memang susah..
    mencari sahabat sesusah mencari permata..
    tapi bila jumpa permata itu..
    hanya satu pinta ku...
    tolong jaga sebaik mungkin....

    ReplyDelete