Dunia Realiti Dan Fantasiku......

Tuesday, August 3, 2010

kisah yang panjang.......

Jangan disangka air yang jernih tidak akan berkocak. Sedangkan hati yang lara tak siapa yang tahu. Kasihan sungguh kau wahai saudaraku yang bernama wanita. Jiwamu terlalu lembut untuk disakiti. Hatimu terlalu mudah untuk dilukai. Bersabarlah atas dugaan yang datang tidak diundang itu. Jangan ditangisi tapi harus direnungi.
Kisahmu mengajarku apa makna kehidupan ini. Siapa yang benar dan siapa yang salah. Aku tidak mampu untuk menghalang segala musibah yang menimpamu itu tapi aku berdoa agar semua ini tidak melunturkan semangatmu wahai saudaraku.
Perjalanan hidup ini masih panjang. Jangan pernah disesali kehidupan yang telah dikurniakan. Bersyukurlah kerana hidayah telah menyinari setiap pelusuk hati dan jiwamu. “Ya Allah, tabahkanlah hati kami dan kuatkanlah semangat kami agar dapat kami merasakan cintamu yang dalam itu.”
Sanubari ini sayu melihat kau menitiskan airmata. Jiwa ini terseksa melihat penderitaan yang kau tanggung,sedangkan aku? Aku cuma duduk dikejauhan memerhatikan apa yang terjadi. Aku tidak mampu menyelami jiwamu yang sarat dengan kepedihan itu.
Dulu kau mudah tersenyum. Sekarang kau telah berubah. Perubahan yang sungguh ketara itu membuatkan hatiku bertambah sayu. Mulutmu tidak pernah berhenti menyebut nama Allah seolah-olah kau tidak mahu setiap detik waktu terlepas dengan sia-sia saja.
Kini aku yakin kau bukan seperti yang dulu lagi. Kini kau lahir semula sebagai muslimah yang ingin mencari cinta dan kasih-NYA. Aku ingin melihatmu sebagai wanita yang tabah dan cekal menghadapi dunia yang penuh dengan kebencian,penyeksaan dan kian kegelapan ini. Semoga dirimu di bawah lindungan Allah S.W.T...... Amin.

No comments:

Post a Comment