Dunia Realiti Dan Fantasiku......

Thursday, August 12, 2010

andai takdir itu milikku.........

Salahkah aku jika ingin bahagia? Salahkah aku jika ingin merasa gembira? Salahkah aku??? Persoalan demi persoalan berlegar-legar diruang mindaku. Aku mencari dimana kesalahan diriku ini. Mengapa aku yang dihina? Mengapa aku yang dicaci? Mengapa aku yang dikhianati? Aku hanya gadis kampung yang mahu kedamaian.
Andai aku yang hina lagi berdosa maka maafkanlah diriku ini. Andai masa dahulu aku pernah menyakitimu maka ampuni diriku. Andai masa ini aku membencimu maka fahami keadaanku. Aku hanya manusia lemah yang tidak mahu terluka lagi.
Dahulu kau pernah menjadi seorang insan yang pernah kusanjung tapi kini kau menjadi seorang insan yang aku benci. Dahulu kau pernah aku sayangi tapi kini kau insan yang aku benci. Dahulu kau pernah menjadi insan yang aku hormati tapi kini kau menjadi insan yang aku benci.
Mengapa kau sakiti aku? Mengapa kau khianati aku? Mengapa kau lukai aku? Adakah aku terlalu hina untuk berada disampingmu? Adakah aku terlalu naif untuk memahamimu? Adakah aku terlalu bodoh kerana kasihku kepadamu? Beribu persoalan itulah yang tidak mati difikiranku.
Maafkan aku kerana membencimu. Maafkanlah diriku kerana menyayangimu. Maafkanlah diriku kerana menyanjungimu. Maafkanlah diriku kerana pernah mencintaimu dalam hayatku ini.
Sang Tuhan, andai diri ini tidak sempurna maka jadikan teman hidupku yang lebih sempurna. Andai aku ini hina maka jadikan teman hidupku yang sempurna. Andai waktu ini mampu ku terbalikkan maka ku pinta jangan KAU temukan aku dan dia kerana hati ini terlalu lembut untuk disakiti begini. Maafkan aku kerana aku hanya insan yang lemah mencari haluan hidupku sendiri........

1 comment: